Vystavované doklady

Jak zadat objednávku?

Poslední aktualizace: 23. 06. 2023


Využíváte možnosti dostupné v BitFaktuře a přemýšlíte, co je to doklad objednávky a zda může být užitečný při Vaší každodenní fakturaci? Kdy je nejlepší jej použít a jak tento typ dokladu v systému vystavit? V tomto článku najdete informace o dokumentu samotném a také se dozvíte, kdy se Vám může hodit ve Vašem podnikání.

Doklad Objednávka dostupný v BitFaktuře je neúčetním dokladem, stejně jako Zálohová faktura. Je to druh nabídky, kterou předložíte svému dodavateli. Je to také doklad, na jehož základě můžete vytvářet zálohové faktury při platbě transakce na splátky.

V tomto článku se dozvíte:
  • jak aktivovat doklad objednávky;
  • jak zadat objednávku;
  • jak používat objednávku, pokud přijímáte zálohové platby od Vašeho Zákazníka;
  • jak vydat Objednávku pomocí požadavku API.

Jak aktivovat doklad objednávky v systému?

Abyste mohli tento typ dokladu vystavit, musíte jej v systému aktivovat. Chcete-li to provést, přejděte do Nastavení > Nastavení účtu > Váš účet. V sekci 'Další dokumenty k vystavení' zaškrtněte políčko vedle možnosti Objednávky a potvrďte změny tlačítkem Uložit. Od této chvíle můžete tento typ dokladu vystavovat ve svém účtu.

Dalsi dokumenty k vystaveni

Jak zadat objednávku?


Chcete-li zadat svou první objednávku, přejděte na kartu Příjmy v horním menu. Ze seznamu vyberte Objednávky a poté Přidat. Můžete také použít tlačítko + Objednávka, které je viditelné na hlavní stránce Vašeho účtu.

Objednavka
Objednávkový formulář vyplňte stejným způsobem jako v případě jiných dokumentů, které vytváříte v rámci svého účtu. Číslo dokladu přidělí systém. Automaticky se vyplní i pole datum vydání, místo vydání a datum prodeje. Poskytněte údaje zákazníka a vyplňte položky objednávky. Nastavte typ a datum platby. Zkontrolujte také možnosti dostupné v části Zobrazit další možnosti nebo Skrýt další možnosti, pokud jsou již rozbalené. Tam můžete k dokumentu přidat například soukromou poznámku nebo další poznámky. Potvrďte vytvoření dokumentu tlačítkem Uložit v dolní části stránky.

Objednavka 2

Z úrovně náhledu vytvořeného dokumentu můžete využít další možnosti dostupné na šedé liště, jako jsou úpravy, odeslání e-mailem, tisk nebo export do PDF. Z takto vytvořené Objednávky můžete také přímo vygenerovat fakturu s DPH. Stačí z náhledu dokladu v horní liště vybrat možnost Vytvořit fakturu. Systém doplní všechny údaje automaticky na základě Objednávky a stačí pouze potvrdit vytvoření dokladu kliknutím na Uložit ve spodní části stránky.

Objednavka 3

Jak vydat objednávku pomocí požadavku API?


Díky otevřenému API BitFaktury můžete také vystavit Objednávku pomocí externích integrací. Žádost API odeslaná do BitFaktury musí obsahovat 'kind' záznam, který určuje, jaký typ dokumentu bude v systému vytvořen. Hodnota tohoto záznamu pro doklad objednávky je 'estimate'.

Požadavek API proto musí odeslat záznam „kind“:“estimate“ do BitFaktury.

Popis hodnoty pole druhu a dalších prvků faktury naleznete v naší dokumentaci API, která je k dispozici ZDE.

 

Zpět


Komentáře

Přidat komentář