Personalizace
Zpět
Odesílání faktur z vlastní e-mailové adresy
Poslední aktualizace: 26. 03. 2024
BitFaktura vám dává možnost odesílat e-maily ze systému tak, aby vypadaly, jako by byly odeslány přes vaši vlastní e-mailovou schránku. Tato možnost je k dispozici v balíčku předplatného Pro a Pro Plus.
Chcete-li použít tuto možnost, musíte za tímto účelem nakonfigurovat v systému:
Od 1. února 2024 vyžadují domény Google, Yahoo a další konfigurace poštovní schránky popsané níže při nastavení pole <from> na jinou odesílací adresu, než je doména poštovního serveru, ze kterého je zpráva skutečně odeslána:
Poté můžete místo přidání druhé položky rozšířit stávající položku s oprávněním BitFaktury odesílat e-maily.
Chcete-li to provést, v záznamu TXT domény těsně před
POZOR! Přidání DKIM je možné pouze Uživatelem se statusem „Majitel účtu“ a „Správce“
DŮLEŽITÉ! Systém umožňuje tímto způsobem přidat pouze JEDNU doménu v rámci jednoho účtu.
S vyplněným polem „ E-mailová adresa, ze které budou zasílány klientům e-maily “, klikněte na tlačítko Nastavení DKIM.
Objeví se pole pro zadání domény, kde systém v sekci „ E-mailová adresa, ze které budou zasílány klientům e-maily “ navrhne doménu z dříve vyplněné e-mailové adresy. V tomto poli můžete změnit hodnotu domény.
Po potvrzení údajů a kliknutím na tlačítko Přidat vám systém v novém okně zobrazí očekávané hodnoty záznamu DKIM.
Chcete-li použít tuto možnost, musíte za tímto účelem nakonfigurovat v systému:
- přejděte do Nastavení > Nastavení účtu > Odesílání e-mailem;
- zaškrtněte políčko Použijte vlastní název e-mailové adresy;
- zadejte svou e-mailovou adresu, ze které budou zákazníkům zasílány e-maily (pole <od>). V příkladu použijeme adresu: Jan Novák <jan.novak@domena.cz>
Od 1. února 2024 vyžadují domény Google, Yahoo a další konfigurace poštovní schránky popsané níže při nastavení pole <from> na jinou odesílací adresu, než je doména poštovního serveru, ze kterého je zpráva skutečně odeslána:
Nastavení DNS
Pokud použijete možnost Použijte vlastní název e-mailové adresy, doporučujeme nastavit také příslušnou konfiguraci DNS na vaší doméně (té, ze které se odesílají e-maily). Chcete-li to provést, kontaktujte osobu, která spravuje vaši doménu, nebo najděte místo, kde si můžete sami nakonfigurovat DNS vaší domény. Musíte přidat záznam TXT v DNS domény (který umožňuje BitFaktuře odesílat e-maily) s hodnotou:v=spf1 mx include:spfa.fakturownia.pl ~all
v=spf.
Poté můžete místo přidání druhé položky rozšířit stávající položku s oprávněním BitFaktury odesílat e-maily.
Chcete-li to provést, v záznamu TXT domény těsně před
~all, -all, +all
nebo ?all
přidejte frázi include:spfa.fakturownia.pl
Nastavení DKIM
Navíc v PRO a PRO PLUS účtech můžete po konfiguraci SPF nastavit DKIM – pro konfiguraci této možnosti ve svém účtu přejděte na kartu Nastavení > Nastavení účtu > Odesílání e-mailů.POZOR! Přidání DKIM je možné pouze Uživatelem se statusem „Majitel účtu“ a „Správce“
DŮLEŽITÉ! Systém umožňuje tímto způsobem přidat pouze JEDNU doménu v rámci jednoho účtu.
S vyplněným polem „ E-mailová adresa, ze které budou zasílány klientům e-maily “, klikněte na tlačítko Nastavení DKIM.
Objeví se pole pro zadání domény, kde systém v sekci „ E-mailová adresa, ze které budou zasílány klientům e-maily “ navrhne doménu z dříve vyplněné e-mailové adresy. V tomto poli můžete změnit hodnotu domény.
Po potvrzení údajů a kliknutím na tlačítko Přidat vám systém v novém okně zobrazí očekávané hodnoty záznamu DKIM.
V horní části okna se zobrazí zpráva připomínající zadání DNS záznamů na panelu správy domény.
Dále jsou ve vyhrazených polích uvedeny názvy záznamů rozdělené na: typ záznamu, název záznamu, hodnotu záznamu.
V DKIM máme následující typy záznamů: CNAME em, CNAME s1._domainkey, CNAME s2._domainkey, TXT_dmarc.
Po přidání záznamů do panelu správy domény se můžete vrátit do okna BitFaktura a ověřit záznamy pomocí tlačítka Ověřit.
Pokud si to rozmyslíte nebo uděláte v doméně překlep, můžete konfiguraci DKIM smazat pomocí tlačítka Smazat a přidat novou s jinou doménou.
Po ověření DNS záznamů systém zobrazí zprávu: Doména úspěšně ověřena!
Systém vám tímto způsobem umožňuje přidat jednu doménu v rámci vašeho účtu. Po přidání domény a kliknutí na Nastavení DKIM budete stále vyzváni k řádnému ověření. Pokud chcete přidat DKIM pro jinou doménu, odeberte dříve přidanou doménu pomocí tlačítka Odebrat.
DKIM a možnost „Oddělená konfigurace zasílání dokumentů e-mailem“ v rámci oddělení .
Když v rámci oddělení použijete možnost Oddělená konfigurace zasílání dokumentů e-mailem a e-mailové adresy zadané v rámci samostatného odesílání nespadají do jedné domény (té, pro kterou je již DKIM aktivní), systém vám poskytne takové informace v rámci sdělení.
Po kliknutí na tlačítko Nastavení DKIM systém zobrazí zprávu s informací v rámečku, že DKIM pro hlavní doménu je již aktivní.
Poté systém zpráv na žlutém pozadí označí, která oddělení a e-mailové adresy se samostatným nastavením dopravy nepodléhají doméně s přidaným DKIM. Pro tato oddělení bude použito výchozí zasílání e-mailem, jehož podrobný popis naleznete v tomto článku → Odesílání faktur e-mailem - výchozí nastavení.
Pokud se ověření DNS záznamu nezdaří, systém nad každým záznamem zobrazí chybovou zprávu:
Pokud zadáte zcela nesprávnou doménu, systém zobrazí zprávu Opravte prosím svá data. Doména – je neplatná.
Pokud se ověření DNS záznamu nezdaří, systém nad každým záznamem zobrazí chybovou zprávu:
Příklady popisů chyb:
→ chyba Expected CNAME for “X” to match “Y” říká, že záznam CNAME v doméně „X“ nemá hodnotu „Y“.
Tato chyba může být způsobena překlepem při dokončování záznamu nebo omylem vytvoření DNS záznamu jiného typu nebo v jiné doméně. Zkontrolujte, zda jste v názvu domény neudělali překlep.
Pokud se název domény zdá být platný, ověřte záznamy ručně pomocí této stránky → ručně ověřte záznamy. Rozšíření změn DNS záznamů může trvat hodinu nebo dokonce den. Pokud jste vše provedli správně a záznamy nevidíte, zkuste to znovu později.
→ chyba no records found at ‘_dmarc.em.bitfaktura.cz’ znamená, že platné záznamy DMARC nebyly nalezeny na žádné z uvedených domén, kterých může být několik.
Dále jsou ve vyhrazených polích uvedeny názvy záznamů rozdělené na: typ záznamu, název záznamu, hodnotu záznamu.
V DKIM máme následující typy záznamů: CNAME em, CNAME s1._domainkey, CNAME s2._domainkey, TXT_dmarc.
Po přidání záznamů do panelu správy domény se můžete vrátit do okna BitFaktura a ověřit záznamy pomocí tlačítka Ověřit.
Pokud si to rozmyslíte nebo uděláte v doméně překlep, můžete konfiguraci DKIM smazat pomocí tlačítka Smazat a přidat novou s jinou doménou.
Po ověření DNS záznamů systém zobrazí zprávu: Doména úspěšně ověřena!
Systém vám tímto způsobem umožňuje přidat jednu doménu v rámci vašeho účtu. Po přidání domény a kliknutí na Nastavení DKIM budete stále vyzváni k řádnému ověření. Pokud chcete přidat DKIM pro jinou doménu, odeberte dříve přidanou doménu pomocí tlačítka Odebrat.
DKIM a možnost „Oddělená konfigurace zasílání dokumentů e-mailem“ v rámci oddělení .
Když v rámci oddělení použijete možnost Oddělená konfigurace zasílání dokumentů e-mailem a e-mailové adresy zadané v rámci samostatného odesílání nespadají do jedné domény (té, pro kterou je již DKIM aktivní), systém vám poskytne takové informace v rámci sdělení.
Po kliknutí na tlačítko Nastavení DKIM systém zobrazí zprávu s informací v rámečku, že DKIM pro hlavní doménu je již aktivní.
Poté systém zpráv na žlutém pozadí označí, která oddělení a e-mailové adresy se samostatným nastavením dopravy nepodléhají doméně s přidaným DKIM. Pro tato oddělení bude použito výchozí zasílání e-mailem, jehož podrobný popis naleznete v tomto článku → Odesílání faktur e-mailem - výchozí nastavení.
Pokud se ověření DNS záznamu nezdaří, systém nad každým záznamem zobrazí chybovou zprávu:
Pokud zadáte zcela nesprávnou doménu, systém zobrazí zprávu Opravte prosím svá data. Doména – je neplatná.
Pokud se ověření DNS záznamu nezdaří, systém nad každým záznamem zobrazí chybovou zprávu:
Příklady popisů chyb:
→ chyba Expected CNAME for “X” to match “Y” říká, že záznam CNAME v doméně „X“ nemá hodnotu „Y“.
Tato chyba může být způsobena překlepem při dokončování záznamu nebo omylem vytvoření DNS záznamu jiného typu nebo v jiné doméně. Zkontrolujte, zda jste v názvu domény neudělali překlep.
Pokud se název domény zdá být platný, ověřte záznamy ručně pomocí této stránky → ručně ověřte záznamy. Rozšíření změn DNS záznamů může trvat hodinu nebo dokonce den. Pokud jste vše provedli správně a záznamy nevidíte, zkuste to znovu později.
→ chyba no records found at ‘_dmarc.em.bitfaktura.cz’ znamená, že platné záznamy DMARC nebyly nalezeny na žádné z uvedených domén, kterých může být několik.
Zpět
Komentáře
Přidat komentář