Vystavované doklady

Výdaje

Poslední aktualizace: 23. 09. 2025


Mít účet v BitFaktuře znamená, že můžeš nejen přidávat dokumenty na straně příjmů, ale také vést evidenci výdajů, které vznikají v rámci tvé činnosti. V tomto článku najdeš nejdůležitější informace ohledně přidávání výdajů, jejich číslování nebo možnosti přidávání nákladových faktur.

Výdaje v systému – obecné informace

Po výběru záložky Výdaje z hlavního menu a kliknutí na tlačítko Přidat výdaj ti systém umožní vytvořit vybraný typ dokumentu. Nový výdaj můžeš přidat také přímo z hlavní stránky svého účtu. Tlačítka označená zelenou barvou ti umožní přejít přímo k formuláři pro vytvoření vybraného dokumentu na straně výdajů.

Pridat vydaj

Dokumenty dostupné na straně výdajů můžeš aktivovat přechodem do záložky Nastavení > Nastavení účtu > Tvůj účet. Následně v sekci Výdaje můžeš zaškrtnout checkboxy u dokumentů, které chceš mít k dispozici pro vytvoření v systému. Provedené změny je nutné potvrdit tlačítkem Uložit, které je viditelné dole na stránce. 

Vydaje

Jak zadat výdaj do systému?


Po přechodu do záložky Výdaje > Přidat výdaj se zobrazí formulář, pomocí kterého můžeš do systému zadat nákladové dokumenty.

Po kliknutí do pole Typ si můžeš vybrat, jaký typ dokumentu na straně výdajů chceš vytvořit. Viditelnost dostupných možností závisí na druhu dokumentů, které máš aktivní v rámci svého účtu. Jaké typy dokumentů jsou na tvém účtu aktivní, si můžeš ověřit po přechodu do záložky Nastavení > Nastavení účtu > Tvůj účet > Další dokumenty k vystavení.

Typ vydaju

Číslování faktur na straně výdajů

Další pole Číslo umožňuje zadat číslo dokumentu. Na rozdíl od prodejních dokumentů systém nepřiřazuje číslování všem dokumentům na straně výdajů automaticky.

Automatické číslování dokumentů v systému je možné pouze u několika typů dokumentů. Těmito dokumenty jsou Pokladní výdajový doklad, Opravná poznámka a faktura DPH RR.
U ostatních typů dokumentů není automatické číslování možné, protože nákladová faktura obdržená od dodavatele už má přiřazené své číslo faktury, které bychom měli převzít při zadávání faktury do výdajů v systému.

Další prvky nákladového dokumentu


Pole jako datum vystavení, místo vystavení nebo zdanitelné plnění systém vyplňuje automaticky.
Při vytváření nákladových dokumentů se údaje o tvé firmě nacházejí v sekci Odběratel. Údaje o dodavateli, od kterého zboží nakupuješ, je nutné vyplnit na straně Dodavatel. Dále je třeba ve formuláři doplnit položky, tedy produkty, kterých se transakce týká.

Aby mít možnost nastavit doplňující možnosti, jako je například typ nebo datum splatnosti, musíš ve formuláři nákladového dokumentu kliknout na tlačítko více →. Po kliknutí systém zobrazí další možnosti k vyplnění. Pokud jsou všechny údaje vyplněny správně, je třeba potvrdit vytvoření dokumentu tlačítkem Uložit, které se nachází dole ve formuláři. 

Vydaje vyplneni

 

Zpět


Komentáře

Přidat komentář